Wednesday, April 28, 2010

TeRIMA kaSIH Mak.......

salam..

Ibu, mak,mama, umi, moms n ape2 yg seangkatan dgnnya...semuanya merujuk pada yang satu, insan yg paling banyak berkorban demi seorg manusia bergelar 'ANAK"...dan walaupun sebaik mana kita menjaga hati dan dirinya tak termampu untuk membalas segala perit jerih dan pengorbanan insan yg paling agung disisi Pencipta...

Entry ni aku tulis untuk luahkan rasa syukur yang tak terhingga pada Allah kerana masih memberiku peluang membalas segala jasa org yg mengandung dan membesarkanku...aku takut aku xsempat mengatakan aku sayang mak dan terima kasih mak sbb Allah xpernah melambatkan atau mempercepatkan walau sesaat kematian itu...dan paling aku takut aku xsempat lahirkan rasa kasih sayang aku pada mak...

tak terbalas rasanya dengan budi yang mak taburkan dlm mmbesarkanku menjadi ape yg aku ader sekarang..aku xdpt mmbls jasa abah sebab abah dah pergi dulu menyahut panggilan Ilahi ketika aku masih menuntut di tingkatan 5...Abah pergi 4hari sebelum aku menghadapi peperiksaan percubaan SPM...aku hanya mampu mengirimkan sedekah jariah yang dipanjangkan atas namanya..semoga abah berbahagia disana dan ditempatkan bersama dengan org2 yg beriman...aminnn...walaupun aku hanya membesar bersama abah sehingga umurku 10tahun, tapi aku sentiasa merinduinya...abah tunggu, satu hari nanti org pasti jumpa abah dekat sana...

mak,..

org xpernah kisah aper yg kita ader sekarang sbb kasih syg xmampu dibeli dengan wang ringgit..biarla kita hidup xsemewah orang lain tapi kita bahagia...sungguh mak org tak mampu nk berikan kemewahan macam org lain, tapi kasih syg org penuh utk mak..tak pernah kurang walau seinci dan tak pernah padam walau sesaat...org nak mak tahu sehingga org mendirikan masjid, mak tetap akan duduk dengan org dan akan dijaga dengan baik sepertimana mak buat pada org dulu...mak jangan risau, org akan berusaha dan hadiahkan sesuatu yg mak nk sgt dlm hdup mak..nnti kita akan pergi bersama tunaikan impian itu..

mak,

org minta maaf...kalau2 org ader melukakan hati mak...kekhilafan yg xsengaja atau disengajakan..org xmampu jadi anak yg baik...semoga mak sentiasa memaafkan org dan mendoakan org selalu...dan semoga tarbiyah Allah sentiasa memayungi hidup kita menuju kehidupan yang abadi...ape2pun org nak mak tahu yang ORG PALING SAYANG MAK, KERANA ALLAH, UNTUK ALLAH...




Khas untuk mak, HAMSIAH BINTI DIN...
with Love...
Islam Indah 2010

1 comment:

wani ezryl * said...

ahaha siap ada gmbr ko mengendap di sebalik mak ko.. :P